ludzie i miejsce

co si臋 dzieje?

projekty

polecamy

kontakt

localnews

do潮cz do nas na facebooku


wi阠ej 

LOKAL NA POWA呕NIE
Skup D藕wi臋k贸w Nowych i U偶ywanych
warsztaty muzyczne



28.11.2011 - 09.12.2011


Spotkanie 1
D殴WI臉KOWA PRZESTRZE艃 NIEWERBALNA
Autor i prowadz膮cy: Ryszard Latecki
28.11.2011, 18:00-22:00

Problematyk膮 spotkania jest szeroko poj臋ta komunikacja mi臋dzyludzka. Jednak mnie najbardziej interesuje pozawerbalny obszar tej komunikacji, a przede wszystkim jej funkcjonowanie w sferze d藕wi臋k贸w. Jestem muzykiem, uprawiam bardzo specyficzny nurt muzyki kt贸ry nazywam Improwizowan膮 Muzyk膮 Intuicyjn膮; wi臋c jest to warsztat kt贸rym pos艂uguj臋 si臋 na co dzie艅: w trakcie pr贸b, spotka艅, nagra艅 czy koncert贸w. Istot膮 proponowanych przeze mnie dzia艂a艅 jest wykreowanie takich sytuacji, sytuacji spotka艅 w przestrzeni d藕wi臋kowej, kt贸re prowokuj膮 uczestnik贸w do otwierania si臋 na bardzo g艂臋bokie poziomy s艂uchania. S艂uchania ale te偶 ekspresji w艂asnej oraz do pracy w obszarze komunikacji pozawerbalnej; znajdowania delikatnej r贸wnowagi pomi臋dzy w艂asn膮 kreatywno艣ci膮 a otwarciem na partner贸w muzycznych. Oraz uwa偶no艣ci膮 na to co dzieje si臋 w otoczeniu. Jest to warunek niezb臋dny wsp贸艂tworzenia muzyki. I w艂a艣nie to do艣wiadczenie wsp贸艂tworzenia jest istot膮 proponowanego przeze mnie warsztatu.

Spotkanie 2
PR脫BY I B艁臉DY W MUZYCE INTUICYJNEJ
Autor i prowadz膮cy: Krzysztof Knittel
30.11.2011, 18:00-22:00

Muzyka improwizowana oraz muzyka intuicyjna s膮 tak stare jak sama muzyka. Od zabawy, od improwizowanych d藕wi臋k贸w, od intuicyjnego grania rozpoczynaj膮 si臋 pierwsze dzieci臋ce kontakty z instrumentem, od nich tak偶e zaczyna si臋 komponowanie ka偶dej partytury. Improwizacja uczy spontaniczno艣ci i naturalno艣ci zachowa艅, uczy pokonywania nie艣mia艂o艣ci, odblokowuje psychicznie, uczy rado艣ci przebywania razem i rado艣ci 偶ycia, a przy okazji jest przygod膮 i rozprasza nud臋. Wreszcie – odpowiednio prowadzona i przygotowana - nie wymaga profesjonalnej wiedzy o muzyce oraz instrumentach akustycznych czy elektronicznych. A tak偶e, pomimo du偶ego skupienia i tw贸rczego napi臋cia, mo偶e by膰 relaksuj膮ca, bo nie powinny dominowa膰 w niej elementy wsp贸艂zawodnictwa i oceniania.

Spotkanie 3
殴R脫D艁A
Autor i prowadz膮cy: Tadeusz Wielecki
1.12.2011, 18:00-22:00

Improwizacja inspirowana r贸偶nymi muzycznymi stylistykami. Pr贸ba rozwijania podanych, zr贸偶nicowanych stylistycznie motyw贸w d藕wi臋kowych. 膯wiczenia z wyobra藕ni d藕wi臋kowej i muzycznej.

Spotkanie 4
GLOBALNA ORKIESTRA
Autor i prowadz膮cy: Mieczys艂aw Litwi艅ski
4.12.2011, 14:30-19:00

Ostatnio coraz bardziej dociera do nas fakt, 偶e krajobraz muzyczny naszej planety jest niezwykle zr贸偶nicowany i interesuj膮cy. W zwi膮zku z tym muzyczni poligloci wsp贸艂czesno艣ci ch臋tnie zaznajamiaj膮 si臋 z przer贸偶nymi obszarami kulturowymi, dowolnie z nich czerpi膮c i korzystaj膮c w swym rozwoju i praktyce. Warsztat ten, wychodz膮c z perspektywy rodzimej muzyki 藕r贸de艂, si臋ga do wielu obszar贸w i idei muzyki 艣wiata, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem muzyki litewskiej i orientalnej (perskiej i indyjskiej). W cz臋艣ci seminaryjnej zostan膮 om贸wione pokr贸tce r贸偶ne aspekty istniej膮cej w 艣wiecie muzyki (instrumentarium, rytm, melodia, barwa, faktura, struktura, gra solowa i zespo艂owa). W cz臋艣ci praktycznej zademonstrowane zostan膮 konkretne przyk艂ady sposob贸w konstruowania muzyki. Dzi臋ki pozbawionemu uprzedze艅 podej艣ciu fenomenologicznemu, zjawiska muzyczne pojawiaj膮 si臋 wolne od ograniczaj膮cych przyporz膮dkowa艅, dzi臋ki czemu mo偶na z nich swobodnie korzysta膰 we w艂asnej praktyce.

Spotkanie 5
O KSZTA艁TOWANIU STRUMIENIA ELEKTRON脫W I ZASTOSOWANIU GO W MUZYCE
Autor i prowadz膮cy: Tadeusz Sudnik
5.12.2011, 18:00-22:00

Smutny koniec muzyki w g艂o艣niku; co robi膰 偶eby tak nie by艂o. Kolekcjonowanie d藕wi臋k贸w. Obr贸bka d藕wi臋k贸w. Sposoby przekszta艂cania. Sampling (pr贸bkowanie). Pos艂ugiwanie si臋 instrumentami elektronicznymi na scenie. Zderzenie d藕wi臋k贸w akustycznych z elektronicznymi.

Spotkanie 6
KONSTRUKCJA IMPROWIZOWANA
Autor i prowadz膮cy: Jerzy Kornowicz
8.12.2011, 18:00-22:00

Od metafory do grafiki muzycznej. Najpierw otwarcie: zawierzenie w艂asnym mo偶liwo艣ciom wykonawczym i ich wykorzystanie w uzyskiwaniu d藕wi臋kowego wyrazu metafor (hase艂 i afekt贸w). Potem forma czyli budowanie sekwencji zdarze艅 w czasie; z u偶yciem zapisu graficznego. Zawsze – du偶o wzajemnego s艂uchania si臋, poznawania znak贸w komunikacji i wymiana energii.

Spotkanie 7 i 8
UTW脫R I KONCERT
Autorzy i prowadz膮cy: wszyscy poprzednio wymienieni prowadz膮cy
9.12.2011, 16:30-23:00

Praca nad przygotowaniem ca艂ego koncertu. Do艣wiadczenia i elementy wszystkich poprzednich spotka艅 stanowi膰 b臋d膮 baz臋 do przygotowania, skonstruowania wsp贸lnego (nauczyciele i uczniowie) wyst膮pienia. Muzyka Karola Szymanowskiego (poematy Metopy oraz Mity) traktowana jako 藕r贸d艂o, inspiracja do tworzenia w艂asnego dzie艂a muzycznego.
Koncert – prezentacja na scenie, z udzia艂em publiczno艣ci, przygotowanego utworu. W koncercie bior膮 udzia艂 wszyscy nauczyciele i uczestnicy warsztat贸w.

wst臋p wolny

zobacz te:
facebook.com/skupdzwiekow
Lokal na Powa偶nie


wi阠ej na temat projektu


◄◄ pozosta砮
Lokal U縴tkowy Brzozowa 27/29 Warszawa
dzi艣, jutro, wkr贸tce...
archiwum  aktualno艣ci